Enzo Kreft uit Mechelen draait al even mee: begin jaren ’80 brengt hij twee obscure maar zeer gewaardeerde minimal synth cassettes uit, “Me Is!” (1983) en “Cicatrice” (1984). Kreft staat voor een donkere, atmosferische sound met een thematiek van een apocalyptische maatschappij die drijft op paranoia, angst en vernietiging. In 2010 wordt zijn muziek nieuw leven ingeblazen op “Underground Belgian Wave Vol. 2" van Walhalla Records en op datzelfde label verschijnt in 2016 “Dark Matter”, een compilatie-LP met zijn “oude” nummers. Vanaf dat jaar komt alles in een stroomversnelling. Enzo Kreft brengt een aantal niet onopgemerkte nieuwe albums uit (“Turning Point” in 2016, “Wasteland” in 2017, “Control” in 2019 en “Different World” in 2021) en doet verschillende podia aan met intense, energieke shows voorzien van adembenemende visuals bij zijn donkere electrowave.
Enzo Kreft (Mechelen, BE) has been around for a while: in the early 1980s he released two obscure but widely acclaimed minimal synth cassettes, “Me Is!” (1983) and “Cicatrice” (1984). Kreft represents a dark, atmospheric sound with themes of an apocalyptic society that is driven by paranoia, fear and destruction. In 2010 his music was revived on “Underground Belgian Wave Vol.2” from Walhalla Records and in 2016 “Dark Matter”, a compilation LP with his “old” songs was released on the same label. From that year on, everything has accelerated. Enzo Kreft releases a number of not-unnoticed new albums (“Turning Point” in 2016, “Wasteland” in 2017, “Control” in 2019 and “Different World” in 2021) and he performs live on several stages with intense, energetic shows and breathtaking visuals accompanying his dark electrowave.